Foto: Normunds Avotiņš

Insignia paaugstinātas pārgājamības universāļa formātā bija viens no saturīgākajiem Opel automobiļiem arī iepriekšējā paaudzē, lai arī hipertrofēta priekšējā pārkare un sīva konkurence liedza tam iemantot plašu popularitāti. Vai jaunā Insignia "gumijas zābakos" atradīs vairāk fanu?

Kas tas ir?

Opel Insignia universāļa paaugstināts modelis sliktiem ceļa apstākļiem. Aizsardzību pret dabas elementiem un zirgābolu čupām nodrošina par 2,5 cm lielāks klīrenss, standarta 18 collu diski, papildus apakšdaļas aizsardzība un žanra klasika, proti, paši "gumijnieki" - nekrāsotas plastmasas aizsargmoldingi bamperiem, sliekšņiem un arkām. Atšķirībā no pirmā Country Tourer izlaiduma, kam bija rezervēti tikai jaudīgākie dzinēji, aktuālais medību modelis pieejams ar gandrīz tiem pašiem motoriem kā Insignia Sports Tourer, izņemot 1,6 litru dīzeli. Pēc Opel domām, mežā jābrauc ar kārtīgu divlitru dzinēju, un pēc iepazīšanās ar tā 210 zirgspēku izpildījumu tam grūti nepiekrist. Country Tourer ir diezgan plašs standartaprīkojums, tāpēc to var uzskatīt par vienu no Insignia sērijas flagmaņiem līdztekus "karstajam" GSI. Starp citu, sporta versijai pietaupīto 260 zirgspēku turbomtoru komplektā ar 4x4 piedziņu un 8 pakāpju "automātu" var dabūt arī lauku Insignia.

Kā tas brauc?

Nezināmu iemeslu dēļ pirmās paaudzes Country Tourer bija viens no patīkamākajiem tālaika Insignia apakšmodeļiem. Jaudīgs dīzelis savienojumā ar tālredzīgu pilnpiedziņu un D segmenta mērogiem greznu aprīkojumu padarīja automašīnu par ideālu sabiedroto tāliem braucieniem nelāgos laikapstākļos. Kā alternatīva īstam apvidus auto vai pat kādam robustākam krosoveram tas gan īsti nederēja, - ne tik daudz plānā klīrensa kā milzīgās priekšējās pārkares dēļ. Šajā ziņā nekas nav mainījies, jo arī jaunās Insignia dizains ietver garu, dinamisku snuķi pirms priekšējiem riteņiem. Taču Opel jau nav Volvo, un Country Tourer nav jākļūst par otru Cross Country jeb XC. Pastiprinātās amortizācijas dēļ lauku Insignia patiesībā kļuvis par tādu kā nekronētu sērijas luksusmodeli, kura gaitas īpašības un rites komforts ir augstāki nekā standarta Insignia komplektācijās. Astoņātrumu "automāts" ir nenovērtējams ieguvums kā dinamikas, tā degvielas ekonomijas ziņā, un tā temperamentu var modulēt, izmantojot Sport un Tour pogas. Pirms testa brauciena mazliet bažījos, ka jaunās Insignia salona arhitektūra īsti nesadzīvos ar paaugstināta universāļa kanoniem, taču rezultāts ir pārsteidzošs: lauku Insignia ir iznākusi no meža un kļuvusi par elegantu un lielu universāli ar paplašinātām braukšanas iespējām. Salona apdare, AGR ergonomiskie sēdekļi (dārga, bet vērtīga "ekstra"), skaņas izolācija un pašcieņas pilnā vadāmība iepretim mazliet nepārliecinošajai "luftei" Insignia OPC-Line stūrē novieto Country Tourer ļoti augstā ne-premium universāļu plauktiņā.

Kas to pirks?

Tiešā veidā salīdzinot Country Tourer cenu ar tāda paša motora kustinātu Sports Tourer jeb parasto Insignia universāli, sākumā aizraujas elpa - gandrīz 4300 eiro starpība! Taču šāds salīdzinājums ir nekorekts, jo Country Tourer gadījumā jāskatās uz "augstajiem plauktiem", respektīvi, Insignia Innovation vai pat Exclusive, jo, kā jau minēts, Country Tourer ir bagātīgs standarataprīkojums - pat Flex Ride adaptīvā šasija, par ko citiem jāpiemaksā 938 eiro, te jau ir iekļauta pamatkomplektācijā. Tādējādi cenas atšķirība  vairs nav tik liela, apmēram 1700 eiro atkarībā no izvēlētā dzinēja. Un te nu ir vairāk kā skaidrs, ka taupīt, pērkot gumijas zābakus bez oderes, nav vērts, jo Country Tourer bez pilnpiedziņas diez vai ir racionāls pirkums pat ar visu unikālo šasiju - tad jau labāk parastais universālis. Un, tā kā pilnpiedziņa komplektā ar obligāto 8-ātrumu "automātu" uzstādīta ne tikai topa dzinējiem, bet arī uzticamajam 170 zirgspēku dīzelim, vienīgais un ideālais Country Tourer ir skaidrs: no 31 188 eiro bez papildaprīkojuma. Skaidrs, ka uzdrošinoties izvēlēties reti sastopamu Opel modeli, gribas, lai tam būtu arī LED lukturi, laba multimēdiju iekārta (Opel IntelliLink gan pamatīgi atpaliek no Škodas un VW saskarnēm) un skaista krāsa, tāpēc demoautomašīnas pilnā cena ir 47 tūkstoši eiro. Daudz? Jā, taču daudz mazāk nekā maksā līdzvērtīgi aprīkots Passat Alltrack un - vismaz mūsu ceļa apstākļos noteikti - daudz vairāk šīs naudas vērts nekā Insignia GSi.  

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams