Tēvs, kurš zaudēja savu ģimeni 10. martā "Ethiopian airlines" pasažieru lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" aviokatastrofā, ASV kongresā atzinis, ka "Boeing" personīgi nav atvainojies cietušo ģimenēm, vēsta BBC.

Pols Njorge, vīrs un trīs bērnu tēvs, uzsver, ka viņam joprojām rādās murgi par to, kā bērni, visticamāk, ķērušies pie mātes rokām un raudājuši nolemtā lidojuma laikā. 

Katastrofu piedzīvojusī lidmašīna "737 MAX 8", tāpat kā citas "737 MAX" sērijas lidmašīnas, bija aprīkota ar automātisko lidošanas programmatūru Manevrēšanas raksturlielumu palielināšanas sistēma (MCAS).

Sākotnējā ziņojumā norādīts, ka viens no šīs sistēmas sensoriem darbojās nepareizi, sūtot lidmašīnas apkalpei nepareizus datus, un sensora darbības traucējumi izraisīja vairāku notikumu ķēdes reakciju, kas galu galā izraisīja lidmašīnas nogāšanos.

» Kas notika liktenīgajā dienā? "Ethiopian Airlines" lidaparāta pēdējais reiss

"Viss, par ko es varu domāt, ir tas, ka "MAX 737" centās uzņemt augstumu par spīti tehniskām problēmām un galu galā nogāzās, nogalinot visu manu ģimeni un 152 citus cilvēkus. Es ilgojos pēc viņiem katru dienu," savās emocionālajās liecībās ASV Kongresam izteicās trīs bērnu tēvs.

Viņš uzsvēra, ka lidmašīnu ražotājs "Boeing" par notikušo atvainojies publiski, bet nav atvainojies bojāgājušo ģimenēm personīgi.

" "Boeing" mums nav atvainojies. Neesam saņēmuši nekādas vēstules".

Kā vēsta BBC, bojāgājušo ģimenes pieprasa, lai lidmašīna "737 MAX 8" tiktu pilnībā pārbaudīta un testēta dažādos veidos, kā arī tiek pieprasīts, lai piloti veiktu apmācības nevis ar datora palīdzību, bet gan uz trenažieriem. 

"Boeing" pārstāvji Kongresa sēdē bojāgājušo ģimenēm vēlreiz atvainojās par notikušo.

"Mēs patiesi nožēlojam cilvēku bojāeju. Šādi notikumi ietekmē mūsu sirdis un prātus uz ilgiem laikiem. "

Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" reisa "302" lidmašīna nogāzās 10. marta rītā pēc izlidošanas no Adisabebas, lai dotos ceļā uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Jau minūti pēc lidmašīnas pacelšanās tās kapteinis Jareds Getačevs ziņoja, ka radušās problēmas ar lidojumu kontroles sistēmu.

Mirkli vēlāk ieslēdzās MCAS sistēma un sāka spiest lidmašīnas priekšgalu uz leju. Šis process ilga deviņas sekundes. Tā vietā lai turpinātu pacelšanos gaisā, lidmašīna nedaudz samazināja augstumu.

Šajā brīdī piloti veica pasākumus, lai paceltu lidmašīnas priekšgalu, – uz brīdi tas viņiem izdevās un lidmašīna atkal sāka uzņemt augstumu.

Tomēr tad MCAS sistēma atkal sāka spiest lidmašīnas priekšgalu uz leju, tādējādi iedarbinot trauksmes signālus par nepietiekamo augstumu.

Šajā brīdī apkalpe atslēdza MCAS sistēmu un centās manuāli atgūt kontroli pār lidmašīnu, tomēr viņiem neizdevās panākt, ka lidmašīna sāk celties augstāk.

Pēc tam apkalpe lūgusi atļauju atgriezties lidostā.

Vēl mirkli vēlāk apkalpe pieņēma lēmumu atkal ieslēgt automātisko lidojumu kontroles sistēmu, cerot, ka tā palīdzēs atgūt kontroli pār lidaparātu.

Ziņojuma autori gan neizslēdz, ka tas uzskatāms par apkalpes pēdējo izmisuma soli.

MCAS sistēma atkal sāka darboties un spieda lidmašīnas priekšgalu uz leju.

Savukārt vēl pusminūti vēlāk lidmašīna nogāzās.

Pirms reisa "302" lidmašīna bija veikusi gandrīz 400 reisus, kopumā nolidojot 1330 stundas, kas pēc aviācijas standartiem ir ļoti maz.

Pilotu pieredze ar "MAX" sērijas lidmašīnām veidoja nepilnas 160 stundas lidojumu laika.

Pēc "Ethiopian Airlines" katastrofas visā pasaulē tika apturēta "MAX" sērijas lidmašīnu izmantošana.

Kopš tā laika "Boeing" nācies saskarties ar bargu kritiku par nespēju novērst konstatētās problēmas, par kurām bija zināms jau kopš Indonēzijas lidsabiedrības "Lion Air" lidmašīnas "MAX 8" katastrofas pagājušā gada oktobrī.

Foto: "Ethiopian Airlines" katastrofa

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams