FOTO: Apollo.lv kolāža/VM/"Veterans Coalitions for Vaccination"

Pavisam nesen tika prezentēta Covid-19 vakcinēšanās kampaņa, ar kuras palīdzību cilvēki tiek aicināti vakcinēties, taču plakātu un videoklipu izpildījums raisījis viedokļu apmaiņu sociālajos tīklos.

Kampaņas "Bez vakcīnas nav uzvaras" ietvaros publicētas vairākas fotogrāfijas, kā arī videoklips. Sociālajos tīklos izcēlās viedokļu vētra par to, ka jaunā reklāmas kampaņa vairāk atgādinot padomju laika lozungus, nekā rada vēlmi iet vakcinēties.

Tikmēr ASV mārketinga uzņēmums "AdTechCares", kas sadarbojās ar "Veterans Coalitions for Vaccination", martā radīja plaša mēroga vakcinācijas kampaņu, vēsta žurnāls "Communication Arts".

Tai bija jābūt optimistiskai un sasniedzamai, lai veicinātu iedzīvotāju vēlmi vakcinēties un kliedētu bailes no nepareizas informācijas.

Kampaņas rīkotāji norādīja, ka tās iniciatori bijuši veterāni, tādējādi tajā atspoguļotas 20. gadsimta vidus ainas. Tiesa, tie ir padarīti mūsdienīgāki un modernāki.

ASV kampaņas vizuālais noformējums aizgūts no 20. gadsimta sākuma/vidus militārajiem/propagandas materiālie. Kā zināms, tajos bieži attēloja cilvēkus ar elkonī saliektu roku un saspiestu dūri.

Organizatori norāda, ka grūtākais darbs bijis izveidot kampaņu tā, lai tā būtu efektīva un tiktu izstrādāta īsā laika posmā. 

Kampaņas plakātiem bija jāizskatās vecmodīgiem, bet tajā pašā laikā jāietver modernā ASV. 

"Uzticība zinātnei var atgriezt mums drošāku ikdienu - vienalga, vai tās ir mācības klātienē, jaunākās teātra izrādes, sporta nodarbību apmeklēšana, draugu ballīte klubā vai satikšanās kafejnīcā. Mēs esam to pelnījuši. Mēs neesam pretinieki cits citam. Mūsu pretinieks ir bezjūtīgs un lipīgs vīruss. Un vienīgais veids, kā to uzvarēt, ir pieņemt informētu lēmumu un vakcinēties. Atrotot piedurknes – plecu pie pleca," iepriekš stāstīja NVD vakcinācijas projekta nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.

"Kad mēs kaut ko gribam paveikt un zinām, ka paveicama liela lieta, mēs atrotām piedurknes. Latvijas stāsts vienmēr ir bijis par celšanos pretim pārspēkam. Kur likmes vienmēr ir bijušas augstas, dotie pieticīgi un izredzes apšaubāmas. Bet atkal no reizes uz reizi mēs pierādām savu spēku, kad esam vienoti. Arī šodien mums ir jābūt vienotiem. Nešķiramiem. Jāliek plecs pie pleca. Tik burtiski kā vēl nekad," kampaņu akcentēja radošā risinājuma autore Una Rozenbauma.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO